Tiedote 2.2.2024 - Mäntänvuoren Terveys käynnistää muutosneuvottelut

Mäntänvuoren Terveys Oy tarjoaa sosiaali- ja terveyspalveluita Pirkanmaan hyvinvointialueen kanssa tehdyn palvelusopimuksen mukaisesti Mänttä-Vilppulassa ja Juupajoella. Hyvinvointialueen tekemät päätökset palveluverkon uudistamisesta sekä uuden lainsäädännön vuoksi muuttuneet olosuhteet vaikuttavat yhtiön toimintaan, minkä vuoksi Mäntänvuoren Terveys käynnistää muutosneuvottelut.

Mäntänvuoren Terveys sopeuttaa liiketoimintaansa vastaamaan Pirkanmaan hyvinvointialueen päätöksenteossa hyväksyttyä palveluverkkosuunnitelmaa. Hyvinvointialueen aluehallituksen päätöksellä Mäntän terveysaseman kiirevastaanoton toimintaa supistetaan ympärivuorokautisesta arkisin kello 8–18 toimivaksi.

Muutokset palvelutoiminnassa johtaisivat mahdollisesti siihen, että tarjolla oleva työ tulisi tuotannollisista ja toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista syistä vähenemään Mäntävuoren Terveyden toimipisteissä. Tästä syystä Mäntävuoren Terveys käynnistää muutosneuvottelut.

Mäntänvuoren Terveydessä työskentelee yli 300 henkilöä. Neuvottelujen piirissä noin 240 henkeä. Alustavan arvion mukaan yhtiöstä voisi neuvottelujen tuloksena vähentyä enintään 13 työtehtävää.

Valmistaudumme sopeuttamaan toimintaamme vastaamaan hyvinvointialueen määrittämää palveluverkkoa ja muita lainsäädännön tuomia muutoksia. Teemme töitä sen eteen, että asiat käsitellään henkilöstömme kanssa hyvässä yhteistyössä ja niihin löydetään parhaat mahdolliset ratkaisut. Neuvotteluista huolimatta keskitymme jatkossakin perustyöhömme eli alueen asukkaiden palvelemiseen laadukkaasti ja vaikuttavasti, Mäntänvuoren Terveyden toimitusjohtaja Juha-Matti Sihvonen kertoo.

Lisätiedot:
Juha-Matti Sihvonen, toimitusjohtaja, juha-matti.sihvonen@pihlajalinna.fi, p. 040 033 8840