Tiedote 22.11.23 - Puhelinpalvelu kiireettömissä ja kiireellisissä asioissa

Mäntän ja Juupajoen terveyskeskusten yhteinen puhelinpalvelu- ja ajanvarausnumero on 03 254 3320. Olethan yhteydessä tähän numeroon sekä kiireellisen että kiireettömän hoidon tarpeessa.

Kiireettömissä asioissa käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Takaisinsoitto jätetään nauhoitteen antamien ohjeiden mukaan, jonka jälkeen soitamme takaisin saman päivän aikana.

Kiireelliset tapaukset, jotka vaativat päivystyksellistä arviota, hoidetaan saman puhelun aikana.

Ohjeet puhelinasiointiin

Kiireetön asiointi:

Jos asiasi koskee asiointia terveysasemalla, esimerkiksi ajanvarausta vastaanotolle, reseptinuusintaa tai laboratoriotuloksia, valitse 1.

  • Kiireettömässä asioinnissa käytössä on takaisinsoittopalvelu. Voit valita, soitammeko sinulle takaisin numeroon, josta soitat, tai johonkin muuhun numeroon.
    o Jos haluat, että soitamme sinulle takaisin numeroon, josta soitat, valitse 1.
    o Jos haluat, että soitamme sinulle takaisin johonkin toiseen numeroon, valitse 2. Näppäile numero, johon haluat takaisinsoiton.

  • Älä sulje puhelinta, ennen kuin kuulet kohdan ”Kiitos. Soitamme teille mahdollisimman pian”. Tämän jälkeen takaisinsoitto rekisteröityy ja sinulle soitetaan takaisin saman päivän aikana.
  • Kun soitamme sinulle takaisin, puhelu tulee 03 254 3320 numerosta.

Takaisinsoiton odotusaika vaihtelee viikonpäivästä ja kellonajasta riippuen. Kiireettömien asioiden osalta suositellaan olemaan yhteydessä muina arkipäivinä kuin maanantaisin, jolloin voi olla eniten ruuhkaa.

Kiireellinen asiointi:

  • Jos asiasi on kiireellinen ja se vaatii päivystyksellistä arviota, valitse 2.
  • Tämän jälkeen siirryt jonottamaan linjalle.
  • Vastaamme puheluusi mahdollisimman pian ja asiasi hoidetaan saman puhelun aikana.

Voit asioida myös digiterveysasemalla

Muistathan, että voit asioida myös digiterveysasemalla, jonka kautta pääset kätevästi ja nopeasti hoidon piiriin. Digiterveysasemalle pääset etusivultamme.

Digiterveysasemalle tunnistaudutaan vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelussa kysytään hoitoon hakeutumisen syy automatisoidussa chat-keskustelussa, jonka jälkeen asiakas ohjataan hoitajalle hoidon tarpeen arviointiin. Tämän jälkeen hoitaja antaa asiakkaalle hoito-ohjeet, ohjaa etälääkärille chat- tai videovastaanotolle tai tarvittaessa varaa ajan toimipisteeseen.

Digiterveysasema on auki arkisin klo 8–16, ja sen kautta asiakkaitamme palvelee terveydenhuollon ammattilaisia hoitajista lääkäreihin.